12 lut 2016

2 POMYSŁY NA WALENTYNKOWY DESER

Dla niektórych najgorsze, dla innych najlepsze święto w całym roku kalendarzowym- walentynki. Jeśli macie swoją drugą połówkę, to zdecydowanie najlepszym prezentem będzie wykonanie czegoś samemu. Dzisiaj pokażę Wam dwa przepisy, aby ten dzień stał się bardziej szczęśliwy i romantyczny (miłość do jedzenia również się liczy, prawda?)
MINI TARTY SERNIKOWE Z MUSEM MALINOWYM
Składniki na ok. 7 tartaletek

Masa serowa:
  • 500g twarogu zmielonego trzykrotnie
  • pół szklanki śmietany 36%
  • 2 jajka
  • pół szklanki białego cukru
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka ulubionego aromatu
Sos malinowy:
  • 170g malin (użyłam mrożonych)
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
Wszystkie składniki na masę serową zmiksować, tylko do połączenia się składników. Masę wylać na formy do tartaletek. W małym garnku umieścić maliny, cukier i sok z cytryny. Podgrzewać na małym ogniu, do powstania sporej ilości soku. Przetrzeć przez sitko, by pozbyć się pestek. Dodać skrobię ziemniaczaną i mieszać do momentu pozbycia się grudek.Wyciskać lub delikatnie nakładać łyżką sos malinowy w postaci drobnych kółek (kropek). Przeciągnąć wykałaczką przez środek kropek , tak aby powstały drobne serca. Piec w kąpieli wodnej* przez około 30minut w temperaturze 160 stopni.

* W tym przypadku, zamiast klasycznej kąpieli wodnej, szerokie naczynie wypełnione wodą (może być forma do pieczenia) ustawić w piekarniku na najniższym poziomie. Piętro wyżej ustawić serniczki. Dzięki tej metodzie sernik nie pęka oraz ma jednolity kolor. Jest to najważniejszy punkt, którego nie można pomijać.


Te pralinki podbiły serca wszystkich. Faza na nie zaczęła się jakiś czas temu, kiedy moja koleżanka zrobiła je po raz pierwszy. Od tamtego momentu powstawały nowe, coraz to lepsze wersje. Tak więc tym razem przyszła kolej na mnie. Smak jest nie do opisania. Wszystko idealnie razem współgra. Jeśli nie jesteście miłośnikami białej czekolady- użyjcie innej. Z moich "obserwacji smakowych" wynika, że najlepiej spisuje się czekolada karmelowa z Wedla. Ale biała również spisuje się rewelacyjnie. Jeśli nie macie żadnego prezentu dla drugiej połówki- te pralinki będą lepsze niż bon na 1000zł, daję słowo.

BANANOWE PRALINKI KARMELOWE
Składniki na ok. 18 pralinek
  • 250g herbatników maślanych
  • duża łyżka masy krówkowej
  • banan
  • 2 białe czekolady
Herbatniki włożyć do woreczka i szczelnie zamknąć (można zostawić kilka sztuk, dla ozdoby). Rozdrobnić na pył za pomocą wałka. Do pokruszonych ciasteczek dodać banana i masę krówkową. Dokładnie wymieszać. Wstawić na 15 min do lodówki. Po tym czasie formować kulki (sposób Patrycji: delikatnie zwilżyć dłonie wodą- dużo łatwiej się formuje). Gotowe kulki włożyć na około 20min do lodówki. Następnie obtaczać je w roztopionej czekoladzie. Ozdabiać pokruszonymi ciasteczkami i masą krówkową (można wyciskać z pomocą woreczka z odciętym końcem).




79 komentarzy:

  1. Wiele razy widziałam już przepis na tą pierwszą potrawę więc chyba w końcu ją wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, desery wyglądają niesamowicie! Pierwszy mi się bardzo spodobał i mam nadzieję, że wypróbuję oby dwa przepisy :)

    Mój blog klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, wyglądają przepysznie, a już się domyślam, jak muszą smakować! ♥

    http://daria-mikolajewska.blogspot.com/2016/02/fade-away.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pralinki wyglądają rewelacyjnie! Może w przyszłym tygodniu uda mi się coś takiego wykombinować :)

    Pozdrawiam!
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie wyglądają, pewnie tak samo smakują! :)
    Pozdrawiam ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealny deser i to jeszcze na walentynki :)
    Wyglądają pięknie i pewnie są przepyszne!
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę kiedyś wypróbować przepisu na te pralinki ;)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojejku to wszystko wygląda przepysznie! Skusiłabym się na zrobienie czegoś ale obiecałam sobie, że nie będę jadła słodyczy hah.. :)

    my-wayyy.blogspot.com (kliknij)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm...zrobię sama dla siebie :D.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Prezenty od serca, to zdecydowanie najlepsze prezenty, a jeszcze takie które można zjeść! Pysznie wyglądają te smakołyki :)

    inothercolors.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mini tarty wyglądają ślicznie, a te pomysły na walentynkowe desery wyglądają również pysznie! :D

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo spodobał mi się pierwszy przepis :) serduszka wyglądają uroczo
    Pozdrawiam
    www.straaawberry-cake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. mini tarty wyglądają cudownie <3 świetne pomysły :)
    karik-karik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale cudownie wyglądają! ♥ Chyba zgłodniałam... Muszę komuś podrzucić ten przepis, bo sama bym pewnie coś zepsuła hahah

    Pozdrawiam xx
    >ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM<

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten pierwszy deser wygląda cudownie! Jak znajdę czas chętnie spróbuję zrobić coś takiego :)


    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. To wygląda tak smacznie, że najchętniej zrobiłabym je w tej chwili :)
    olaablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Te mini tarty wyglądają pysznie! Idealnie nadadzą się na romantyczną kolację ze mną :3
    Takie walentynki to ja mogę obchodzić! :D
    Piękne zdjęcia <3
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Tarty świetnie wyglądają, ale najbardziej kuszą chyba pralinki! Nie mam dla kogo ich zrobić, więc może zrobię je dla samej siebie :D
    obserwuję i zapraszam do siebie ;)

    julgaspace.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. gratuluje, a te pyszności świetnie wyglądają, któryś z przepisów na pewno wypróbuje w ten weekend są idealne na walentynki



    Mój blog klik
    jeśli Ci się spodoba zaobserwuj, będzie mi bardzo miło

    OdpowiedzUsuń
  20. super przepisy :) chyba skorzystam z tego drugiego :)

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie pyszności *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. No to wiem co jutro będę robić. Mega przepis <3

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale pyszności! Na pewno wykorzystam przepis! :)

    ♥Faustii♥

    OdpowiedzUsuń
  24. O mamo, patrzę na to jedzenie i staję się coraz bardziej głodna! Robisz prześliczne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne przepisy! Zresztą jak zawsze. Może nie zrobię ich dla drugiej połówki, ponieważ nie mam, ale mimo to bardzo chętnie skorzystam z przepisu i zrobię je dla siebie i rodziny. *,*

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Pralinki wyglądają przepysznie! Na pewno je zrobię, ale zjem sama bo narazie nie mam walentynki haha
    U mnie nowy post, recenzja dwoch produktów z Ziaji, zapraszam :)

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Jutro z chłopakiem zrobimy 1 przepis :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Koiecznie muszę wypróbować te przepisy, bo i sernik i pralinki wyglądają cudownie!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę kiedyś wypróbowac tarty, wyglądają smakowicie! Ja akurat za walentynkami nie przepadam i spędze je przy książkach, no cóż ;)) http://marrie-blog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie pyszności, strasznie narobiłaś mi smaka! Ta tarta wygląda idealnie jeszcze te serduszka, ojejku. Mniam!

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja nie mam dla kogo zrobić takich pyszności, dlatego w tym roku zrobię tylko kruche ciasteczka w kształcie serduszek. :) Przepis na tartę i tak kiedyś wykorzystam, bo ten sercowy motyw siedzi mi w głowie. :)

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Tarty sernikowe wyglądają rewelacyjnie! Aż ślinka cieknie! Serduszka z musu malinowego robią całą robotę :) Chyba rozważę zrobienie ich dla mojego łasucha:)

    OdpowiedzUsuń
  33. wyglądają tak przepysznie i uroczo <3


    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja bym się na pewno ucieszyła z takiego prezentu :) Wszystko tak ładnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  35. Wygląda idealne *o* Chętnie wypróbuję te przepisy :)

    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Wyglądają pysznie, myślę, że wypróbuję u siebie te pralinki :D.

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ohh... wyglądają świetnie i na pewno tak smakują :D
    Spróbuje zrobić :D

    Pozdrawiam :)

    true-less.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ale pycha! Muszę to wypróbować! :D


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  39. Wszystko wygląda przepysznie! Musze koniecznie spróbować!

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  40. ciekawe!:D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ale te słodkości smakowicie wyglądają! :) Muszę spróbować zrobić te tarty!

    ♥by-sylwia.blogspot.com♥

    OdpowiedzUsuń
  42. Koniecznie muszę wypróbować ^^ Piękne zdjęcia :D


    pink-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Musze spróbować, wyglądają bardzo smacznie :)

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Chętnie zrobię pralinki z drugiego przepisu:) Wyglądają tak smacznie!

    Mój blog - whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  46. Może wypróbuje przepis na pralinki, ale na pewno nie dzisiaj
    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Jak to cudownie wygląda!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Spróbuję zrobić te pralinki, bo wyglądają smakowicie. Przepis prosty, więc powinnam sobie poradzić ;)

    hungerforhappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. To wszystko wygląda tak przepysznie!

    ZAPRASZAM DO MNIE
    http://normalbutdidnot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Uwielbiam przepisy jakie tu pokazujesz. Masz talent do gotowania oraz robienia zdjęć potrawom. A te pralinki wyglądają tak niesamowicie, że w najbliższym czasie muszę je zrobić! <3

    nattwarchol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Wyglądają Cudownie!!!! <3
    http://mishmashbyalice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Kocham twoje przepisy! Koniecznie muszę spróbować wykonać te pralinki :>

    Zapraszam na NOWEGO POSTA : KUPOWANIE OD ARTYSTY, w którym trochę o piractwie, wspieraniu artysty i sposobie na brak pieniędzy :>
    >> http://tacokochazmiany.blogspot.com/2016/02/kupowanie-od-artysty.html <<

    OdpowiedzUsuń
  53. Te pralinki są pyszne robie takie same tylko bez karmelu a we wiórkach kokosowych.Bardzo fajne przepisy.
    pieguusek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Ale pyszności! *.* Szkoda, że jestem na diecie hihi. xD
    Zapraszam do siebie. ♥
    Blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  55. Wyglądają przepysznie *.*
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. ojejku wszystko wygląda tak smakowicie♥

    aleksandranik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Mmm...wyglądają przepysznie!
    Ja zdecyduję się na te pralinki, bo za sernkiem nie przepadam :)
    Uwielbiam Twoje przepisy!
    http://hiddeen-dreams.blogspot.com/ Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  58. Pysznie wyglądają *-*

    http://nevergiveupp12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Ale to pysznie wygląda!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  60. mam podobny przepis z tymi pralinkami :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  61. O matko chyba się zakochałam. Wyglądają przepięknie!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Tarty i pralinki wyglądają cudownie!
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń