12 wrz 2015

SERNIK Z ORZESZKAMI I SOLONYM KARMELEM

Przepraszam, że znowu nie odzywałam się tak długo, ale jak pewnie większość z Was wie, właśnie zaczęłam nowy rozdział w życiu- liceum. Nowa szkoła, nowi znajomi, nowi nauczyciele, nowe wymagania. Lekko nie ma i raczej nie będzie. Z roku na rok będzie coraz trudniej. Muszę w końcu zacząć się przyzwyczajać do codziennego zakuwania i uczenia się do drugiej w nocy. Mam jednak nadzieję, że uda mi się w tym roku połączyć szkołę z pasjami. Trzymajcie za mnie kciuki! 
Zaczęłam pierwszą klasę liceum na profilu biol-chem, więc łatwo nie będzie. Plan lekcji nie jest najgorszy, ponieważ przez 3 dni mam tylko po 6 lekcji, a w pozostałe po 7. Niestety codziennie na 8 rano, ale coś za coś. Lepsze to niż kończenie lekcji po godzinie 16. Co do szkoły, to powoli zaczynam się przyzwyczajać do nowych murów i atmosfery. Mam nadzieję, że jakoś dam sobie rade i że zdam do następnej klasy haha. 
Ale dzisiaj nie na temat szkoły. Dziś na temat czegoś, co może stać się Twoim uzależnieniem. Jedno z najlepszych serników jakie jadłam. Słony dół i góra oraz słodkie wnętrze idealnie razem współgra. Słony karmel możecie zrobić sami, albo kupić już gotowy. Ja, będąc we Wrocławiu, upatrzyłam sobie słony sos karmelowy w Marks&Spencer. Aż taki tani to on nie był, a że chciałam go przeznaczyć na coś wyjątkowego- zrobiłam to oto ciasto. Pomysł wziął się z głowy. Tradycyjnie skorzystałam z niezastąpionego przepisu na sernik  tradycyjny z mojewypieki.com. Co tu dużo mówić- jeśli kochacie karmel, musicie to zrobić!

Składniki na sernik:
  • 1kg twarogu na sernik (ja użyłam ten w wiaderku żeby było szybciej)
  • kostka masła (200g)
  • 4 jajka 
  • 250g cukru
  • 50g kaszy manny (4 łyżki)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • dodatkowo: aromat waniliowy
  • solone krakersy
Utrzeć masło z cukrem na puszystą jasną masę. Dodać oddzielone od białek żółtka i aromat. Stopniowo, łyżka po łyżce, dodawać twaróg. Dodać kaszę mannę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Ponownie zmiksować. W osobnej misce ubić białka ze szczyptą soli na sztywną masę. Delikatnie wmieszać w masę serową (nie miksować!). Okrągłą formę wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć krakersy, a następnie wyłożyć ciasto. Piec w temperaturze 170 stopni C przez około 1 godzinę. Studzić w wyłączonym i uchylonym piekarniku.

Dodatkowo:
  • 200g orzeszków ziemnych (ja pomieszałam solone i niesolone)
  • solona masa karmelowa (jeśli nie posiadacie takiej, odsyłam do przepisu KLIK)
Na gotowy sernik wyłożyć orzeszki i zalać karmelem.
 

Smak- poezja. Nie możecie nie zrobić! :)

61 komentarzy:

  1. Uwielbiam serniki i solony karmel, koniecznie będę musiała wypróbować ten przepis!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju, nawet teraz bym zjadła ten sernik! :D Pysznie wygląda! :3

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. A więc trzymam za ciebie kciuki! :D
    Sernik wygląda przepysznie *o*
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeju ale mi narobiłaś smaka <3

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekałam na ten przepis! Mamuniu, ale to musi być pyszne *.* Na pewno zrobię!

    Zapraszam na Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo mniam! Nigdy nie jadłam sernika w takiej wersji, ale na pewno spróbuję go przyrządzić, ponieważ uwielbiam solony karmel i orzeszki <33

    NOWY POST! POKLIKASZ? Kliknij tutaj
    BACK TO SCHOOL Kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa tego smaku :) nie wiem czy kiedykolwiek jadłam takie słodko-słone połączenie ;)
    Piękne zdjęcia :3
    mój blog-klik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy blog ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem już w trzeciej klasie, teraz matura, no cięzko jest strasznie! Trzymam kciuki:*

    daria-mikolajewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ale bym zjadła takie ciacho *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. wow, wygląda pysznie :)
    http://introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przez ciebie zawsze jestem głodna :D Wygląda genialnie <3
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, cóż za pyszności. Jadłabym oczami ^^
    Koniecznie kiedyś będę musiała skorzystać z tego przepisu :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzymam kciuki,aby Ci się udało podzielić swój czas, tak jakbyś tego chciała ;) Świetny przepis.

    POLINSKA.BLOGSPOT.COM (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapisuje to sobie i zrobię mężowi na imieniny:).

    OdpowiedzUsuń
  16. Jezuniu, ale to pysznie wygląda! :OOOO
    Mój tata kocha serniki, więc z chęcią mu taki zrobię! :D

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  17. Ooo jejku, ale apetycznie wygląda! <3
    Uwielbiam sernik, a do tego jeszcze karmel i orzeszki - po prostu ideał! Za tydzień, na weekend muszę taki zrobić, narobiłaś mi ogromnego apetytu hahha! Śliczne zdjęcia!

    Pozdrawiam cieplutko ^^
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥
    ♥Zapraszam na konkurs♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Smakowicie wygląda. :)

    <a href="http://mietowyzeszyt.blogspot.com/2015/09/plastyk-jak-wyglada-na-codzien.html''> Trochę o plastycznej szkole w MIĘTOWYM ZESZYCIE klik </a>

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak przepięknie wygląda, sama z chęcią wypróbuję przepis :)
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz najpiękniejsze zdjęcia jedzenia w internecie. Uwielbiam je oglądać, aż ślinka cieknie!

    luska-everywhere - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. wyglada to znakomicie!:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda smakowicie! Zdecydowanie muszę wypróbować ten przepis :)

    Zapraszam do mnie na pierwszy konkurs na moim blogu, mam nadzieję, że mnie wesprzesz i weźmiesz udział :p
    http://moskwasworld.blogspot.com/2015/09/konkurs_13.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda pysznie, a z przepisu wynika, że nie jest trudny do przygotowania!
    www.kasieek-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja jednak wolę zwykły sernik, taki najbardziej mi smakuje. Orzeszki zjadła bym osobno, hahaha. To nie dla mnie, ale wygląda bardzo smakowicie i spróbowałabym. ;)

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    wszedzieksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. zrobię, przekonałaś mnie :) musi być przepyszny! :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Na penwo kiedyś go przyszykuję! Musi być przepyszny!
    Ślicznie ujęłaś sernik w zdjęciach,a przede wszystkim apetycznie.

    MY BLOG --> CLICK <--

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyglada bardzo ciekawie i smacznie! !ja też już jestem w liceum i również mam ciężko ale damy rade :)
    patrycja-paulina.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudownie on wygląda! ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Kocham serniki,ale jeszcze w takim wydaniu nie jadłam

    Pozdrawiam!
    tyneczkapisze.blogspot.com- (kliik)♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Wierzę,że dasz sobie radę i będzie już tylko lepiej ;) wygląda pysznie!

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Boże, do tego oczach! Ale pycha, z checia bym taki zrobiła :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Sernik to chyba najlepsze ciasto, a w połączeniu z karmelem i orzeszkami musi być cudowne! Zapisałam już posta i na pewno skorzystam z przepisu :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Mmm ja zdecydowanie kocham karmel !
    Moj blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  34. Sernik wygląda przepysznie, na pewno jest smaczny ;3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Twoje desery zawsze wyglądają przecudownie! ♥ I na pewno też świetnie smakują!

    Zapraszam do mnie na nowego posta!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  36. Jejku na pewno spróbuje. Uwielbiam wszystkie Twoje przepisy <3

    http://nobody-noobody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Wygląda obłędnie :)

    http://betterlookattheeworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. świetnie wygląda! :) uwielbiam ciasta :D

    true-less.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja w tym roku również zaczęłam naukę w liceum na profilu biol-chem ;)
    A sernik wygląda wspaniale, narobiłaś mi smaka! *o*

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. super przepis
    zapraszam do mnie dopiero zaczynam
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  42. Właśnie zastanawiałam się co za słodkość zrobić w weekend, wchodzę przypadkowo na twojego bloga, no i mam! ☺

    Zapraszam do mnie ☺ http://normalbutdidnot.blogspot.com/2015/09/dresslinkcom-moje-wrazenia.html#

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem ciekawa tego przepisu, na pewno go wypróbuję :)

    http://dejli-dejli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Twój blog jest bardzo ciekawy ;)
    Obserwuję
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Matko kochana, Julia, czemu ty mi to robisz? :'))
    To
    jest
    niebo.
    Jutro z rana biegnę do sklepu i robię ten sernik! Jeśli przeżyję noc teraz hahaha :D
    Piękne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Beautiful photos and I love love love your style of writing! Keep it up!

    Môj BLOG /KLIK/

    PS: Follow for follow? I always follow back! Let me know! ♥

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam sernik, więc jeśli będę miała okazję to z chęcią go zrobię :)

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń