29 lip 2015

TORT MALINOWY Z PALUSZKAMI W BIAŁEJ CZEKOLADZIE

Jeśli jesteście zakochani w połączeniu malin z białą czekoladą to ten tort musicie zrobić! Delikatny biszkopt połączony z masą śmietankową i dżemem malinowym idealnie współgra. Mimo, że nie wygląda on tak jak chciałam (przez mało estetyczne paluszki po bokach) to dla jego smaku naprawdę warto go upiec. Ten tort na pewno będzie kojarzył mi się z wakacjami, tym bardziej, że robiłam go razem z Alą (przez 6 godzin haha) Nie zrażajcie się do czasu jego wykonania, bo można go skrócić nawet o 4 godziny. Pod koniec postu podam Wam kilka rad, aby zrobić go szybko i łatwo oraz aby paluszki wyglądały jak, zapewne znane wszystkim, Mikado, a nie jak te na poniższych zdjęciach :)

Tort malinowy z paluszkami w białej czekoladzie
Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 3/4 szklanki + 2 łyżki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki + 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodając cukier, nie przerywając ubijania. Dodać żółtka, dalej ubijając. Mąki przesiać i dodać do ciasta. Wymieszać drewnianą łyżką lub szpatułką (nie miksować!). Piec w temperaturze 170 stopni C przez około 40 minut. Wystudzony biszkopt przeciąć na 3 blaty.

Składniki potrzebne do nasączania biszkoptu:
  • 4 łyżki dżemu malinowego
  • 10-15 łyżek wody
Składniki na krem:
  • 400ml śmietany kremówki 30%
  • 2 opakowania serka mascarpone (500g)
  • 3 łyżki cukru pudru
Śmietanę ubić na sztywną masę, pod koniec dodając cukier puder. Dodać mascarpone i zmiksować tylko do połączenia składników (nie dłużej, bo masa może się zwarzyć). Gotową masę włożyć do lodówki.
 
Ponadto:
  • dżem malinowy (8-10 łyżek)
  • paluszki niesolone
  • 200g białej czekolady
Paluszki w białej czekoladzie:
Tak jak widać nie ma tu żadnej filozofii. Wystarczy tylko zamoczyć paluszka w roztopionej w kąpieli wodnej białej czekoladzie i poczekać do zastygnięcia. Ale jest jedno ale! Paluszki Wam nie wyjdą jeżeli tak jak my, ułożycie je na kratce lub talerzach (szklankach również). To był nasz wielki błąd i zdecydowałyśmy, że zrobimy je "na świeżo" przyklejając dopiero co zrobione do boków tortu. Dlatego efekt nie jest taki jak powinien. W takim razie co Wy musicie zrobić, aby Wasz tort był idealny? Wystarczy wyłożyć paluszki na papier do pieczenia lub folię aluminiową. A jeśli zależy Wam na czasie, można je włożyć do lodówki. 
 

Wykonanie tortu:
 Pierwszy blat wyłożyć na paterę. Nasączyć go*. Posmarować 4-5 łyżkami dżemu. Nałożyć 1/3 masy śmietanowej i równomiernie rozsmarować. Na wierzch położyć drugi blat. Nasączyć go. Posmarować 4-5 łyżkami dżemu. Nałożyć 1/3 masy śmietankowej i rozsmarować. Przykryć ostatnim blatem, uprzednio nasączając go. Pozostałym kremem posmarować wierzch i boki tortu. Udekorować boki paluszkami, a wierzch malinami. Wstawić do lodówki minimum na godzinę. Gotowe! 

*- na jeden blat potrzeba niecałą filiżankę

 Kilka rad:
  • Jeżeli zależy Wam na czasie, rozłóżcie pieczenie tortu na 2 dni. Pierwszego dnia, najlepiej wieczorem, upieczcie biszkopt. Rano tylko ubijecie masę i przełożycie tort a to nie zajmie Wam dłużej niż godzinę. To samo tyczy się paluszków. To prawdziwy pożeracz czasu. Dlatego radzę, aby zrobić je dużo wcześniej i przechowywać w lodówce.
  • Tak jak już wspomniałam, paluszki najlepiej układać na papierze do pieczenia lub folii aluminiowej.
  • Nie zapominajcie o nasączeniu biszkoptu! W przeciwnym razie Wasz tort będzie się trudno kroiło, a biszkopt będzie przypominać twarde i zbite ciasto.
Mój tort powstał na podstawie tego przepisu .

88 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! I na pewno też dobrze smakuje. :) 2 sierpnia robię imprezę urodzinową dla rodziny, może zrobię na nią taki tort, zamiast gdzieś zamawiać. :)

    _______________
    MY-LIFE-MY-TROUBLES.BLOGSPOT.COM
    WSZEDZIEKSIAZKI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku wygląda on pysznie! Zjadłabym coś takiego z chęcią, może kiedyś się skuszę i go zrobię :)

    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbuję przepis, kocham piec ♥ Ja właśnie tak robię że np. w piątek wieczorem piekę biszkopt a masę do przełożenia tortu robię na drugi dzień, jeżeli jednak nie mam czasu to robię to w ten sam dzień i wtedy tort całą noc się chłodzi, już do takiej wprawy doszłam że nie zajmuje mi to dużo czasu.
    ( miałam iść do szkoły na cukiernika :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tort wygląd pysznie :)

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Boże ale zjadłabym taki tort! Jest genialny!
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda tak smakowicie, że na prawdę muszę razem z mamą go zrobić
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com < klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wspaniale! Akurat szukałam jakiegoś przepisu na tort urodzinowy i wydaje mi się, że zrobię właśnie ten! :)
    Mój blog- klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Mama przyjeżdża do mnie w sobotę - może zrobię ten tort?;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tort wygląda niesamowicie! Niestety spod mojej ręki, nie wyszedłby taki piękny, haha! :)

    pozdrawiam,
    ann--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ten tort wygląda przecudnie :D chociaż ja jedyne co umiem upiec to muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tort wygląda przepysznie! *.*

    http://green0floor0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pysznie wygląda <3<3<3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. za 46 dni mam urodziny, więc przepis na tort się na pewno przyda:)
    http://polowcia--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Tort wygląda przepysznie, świetne wnętrze <3
    http://marrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ja uwielbiam takie słodkości! Przepysznie to wygląda :)
    _________
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny blog! niedawno go odkryłam i zamierzam odwiedzać go co raz częściej :)
    Zapraszam też do mnie :
    http://moskwasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak czy siak... Wygląda pysznie! Muszę koniecznie go zrobić :3


    smallerdream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jejku ale smakowicie wygląda! *o* Chyba przepiszę ten przepis do specjalnego zeszytu! ^^
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. Tort wygląda przecudownie! ♥ Nie przejmuj się paluszkami, bo naprawdę wyglądają dobrze! :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda świetnie, na pewno też tak smakuje.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. rany genialny przepis! wygląda świetnie i na pewno też tak smakuje ;)
    pozdrawiam cieplutko :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam przepisy które udostępniasz na swoim blogu, a ten chyba podbił moje serce, wygląda przepysznie! Muszę go koniecznie zrobić! ♥

    martynawankiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo chcę wziąć udział w konkursie fotograficznym, ale nie dam rady zaobserwować, nie wiem dlaczego nie wyświetla się mi gadżet 'obserwatorzy'... ;/
    ominion102.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. pysznie wygląda :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. O mniam co za pyszności <3
    Wygląda obłędnie! A te piękne zdjęcia tylko to potęgują ♥

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten tort wygląda przepysznie, a zdjęcia są cudowne! <3

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nawet sam tytuł brzmi pysznie! Muszę kiedyś zrobić, zapiszę sobie nawet link do tego postu z przepisem :)
    mój blog-klik :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Torcik wyglada pysznie! :) Bardzo lubię białą czekoladę w połączeniu z jakimiś owocami np wlasnie z malinami, pysznie jest rownież z granatem :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale zrobiłaś mi smaka! Wygląda przepysznie :) Nie jestem zbyt dobra w kuchni... ale może spróbuję.

    olivee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Szkoda, że nie jestem dobra w kuchni :/ Mamę namówię do zrobienia! :D

    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. wyśmienicie to wygląda!

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/2015/07/1-year.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda przepysznie,jednak jeśli będę robić takiego torta to chyba muszę poprosić mamę o pomoc. Póki co zamiast torta wypróbuję sobie paluszki w czekoladzie,haha. Prostsza wersja :)

    Jull Blooog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  33. według mnie paluszki sprawiają, że tort wygląda o wiele ciekawiej, i wcale nie są nieestetyczne :D!
    koniecznie będę musiała wypróbować ten przepis ^^
    Miooodziablog-klik <3

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ładne zdjęcia i przepis !
    Zaobserwowałam i mam nadzieję, że się odwdzięczysz ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Super przepis - zresztą kolejny! I kolejny, który wypróbuję! :)

    Zapraszam na NOWY POST : SHOWER
    Czyli post odnośnie upływającemu czasowi i podejmowanych decyzji! :)
    >> http://tacokochazmiany.blogspot.com/2015/07/shower.html <<

    OdpowiedzUsuń
  36. Piekny blog i piekne zdjęcia a ja zapraszam do mnie http://angelikao-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Wygląda przepysznie! Uwielbiam maliny i białą czekoladę, więc myślę, że to idealne połączanie dla mnie.
    AleksandraQ-klik

    OdpowiedzUsuń
  38. Wygląda jak z bajki! Będę miała okazję wypróbować przepis w sierpniu :) Może mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wygląda naprawdę smacznie :) Wykorzystam kiedyś ten przepis. Super !
    Obserwuję i licze na rewanż ze strony komentarza lub obs :)
    Super blog :) Będę tutaj czasem zaglądać :)

    Zapraszam na mojego bloga KLIK

    OdpowiedzUsuń
  40. Wygląda bajecznie! I pewnie tak samo smakuje! *.*
    Właśnie zajadam się paluszkami w mlecznej czekoladzie, ale muszę spróbować tych w białej :)

    Mój blog-Brunettestime ♥ (klik) ♥

    OdpowiedzUsuń
  41. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  42. Robiłam kiedyś podobny, tylko z truskawkami, a paluszki były w mlecznej czekoladzie. Wyszedł trochę jak średniowieczny gród, ale co muszę przyznać smakował przepysznie. Wypróbuję kiedyś na pewno twój, bo wygląda nieziemsko:-)
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  43. Wygląda przecudownie! Sama bym chętnie taki tort zrobiła ;)

    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Wygląda przepysznie, o matko! Zawsze jak widzę twoje posty to poziom cukru skacze wysoko w górę :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    Zapraszam do siebie, poklikasz w linki? (klik)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jako, że pieczenie tortów idzie mi słabo, skuszę się chyba tylko na paluszki w czekoladzie... hahah:)

    http://chanelier.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Jako, że pieczenie tortów idzie mi słabo, skuszę się chyba tylko na paluszki w czekoladzie... hahah:)

    http://chanelier.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Jejku, uwielbiam kiedy dodajesz tutaj jakieś przepisy, bo zwykle wyglądają na bardzo smaczne. Sama kocham maliny, jednak nie przepadam za białą czekoladą, może można ją zastąpić mleczną hm...
    Mój blog- Klik

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo ładnie wygląda ten tort i smakowicie, a ty jesteś stworzona do prowadzenia bloga, robienia słodkości i takich pięknych zdjęć ! Gratulacje ! *-* <3

    ♥ Pozdrawiam ♥
    All Pastel World <-- klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  49. zakochałam się w tym torcie hahaha :D

    Pozdrawiam ♥
    pisanepasja.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  50. Wygląda przepysznie chyba skuszę się aby zrobić taki tort mojemu chłopakowi na urodziny :)

    Zapraszam do siebie! : )
    http://xaaleksandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. aż mam na taki ochote tyle ze na borówkowy :)

    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  52. Wygląda bardzo apetyczne, narobiłaś mi smaka. :)

    MÓJ BLOG - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  53. Ale mi smaka narobiłaś :( Zdjęcia są cudowne <3
    Mój blog---KLIK

    OdpowiedzUsuń
  54. Wygląda cudownie! Szkoda, że jestem uczulona na maliny! :(
    A u Ciebie jak zawsze cudowne zdjęcia jak z magazynu o pieczeniu :>

    OdpowiedzUsuń
  55. Widzę w nas dość spore podobieństwo. Ja zawsze chciałam założyć bloga typu Moje wypieki. Czytałam jej bloga nałogowo, aż wreszcie założyłam swojego. Ale potem chciałam założyć lifestyle. Pisze teraz dwa naraz, ale jest trudno. Na razie nie wiem co zrobić. Myślę nad połączeniem, ale zawsze jednak chciałam mieć w pełni bloga kulinarnego, żeby ludzie szukający przepisu wchodzili do mnie..
    Eh śliczne zdjęcia, widzę, że ty to masz talent kulinarny, a zdjęcia naprawdę smaczne. :c ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. ojejku, jak przepysznie wygląda! :) pomysł świetny i bardzo…smakowity! :) zdjęcia są obłędne! :D

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  57. uwielbiam każdy twój przepis! z chęcią bym taki tort zjadła jeju
    http://diary-of-juuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Jejku jak on przepysznie wygląda!
    Nie mogę się napatrzeć *.*
    Buziaki! :*
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Ten tort jest cudowny!
    Dziękuję za przepis!
    buziaki:*

    luczijka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Nowy design! Wygląda imponująco! (czy mi się wydaję, czy wszyscy zmieniają design?)
    Ciasto wygląda przepysznie!
    Muszę to wypróbować i już nawet zapisałam przepis, haha ^^
    Szczerze mówiąc, nie wpadłabym na coś takiego :)
    świetne zdjęcia :3
    pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  61. uwielbiam i maliny i białą czekoladę <3 więc tort będzie idealny
    obserwuje :*
    zapraszam --> http://life-is-julia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Te zdjęcia.. ten tort... Wygląda to naprawdę wspaniale! Od pewnego czasu zastanawiam się, czy nie wrócić do krzątania się po kuchni. Sama nie lubię jeść tego, co upiekę czy ugotuję, ale uwielbiam robić temu zdjęcia! To chyba byłaby dla mnie największa radość.

    OdpowiedzUsuń
  63. Ten tort wygląda tak pięknie, aż szkoda go jeść.

    Mój blog - kilk! ♥

    OdpowiedzUsuń
  64. Tort wygląda przepysznie, z resztą jak wszystkie Twoje wypieki :) na pewno wypróbuję ten przepis!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Ten tort wygląda pysznie *O* I jak ja mam teraz wytrzymać na diecie? :P

    Pozdrawiam,
    http://paulinetta-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Wygląda pysznie !
    Wprost uwielbiam połączenie malin i białej czekolady

    Pozdrawiam
    http://andzelaipati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  67. Wygląda pysznie !
    Wprost uwielbiam połączenie malin i białej czekolady

    Pozdrawiam
    http://andzelaipati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Wygląda pysznie !
    Wprost uwielbiam połączenie malin i białej czekolady

    Pozdrawiam
    http://andzelaipati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Jak pięknie wygląda, aż mi ślinka cieknie, haha. W wolnej chwili zapraszam do mnie, dopiero zaczynam : Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń