7 cze 2015

Tarta Cytrynowa

Na tą tartę czekałam od dłuższego czasu. Jednak wiadomo, albo nie ma czasu, albo nikomu nic się nie chce. Jednak w ten długi weekend postanowiłam w końcu się za nią wziąć. Od samego początku kojarzyła mi się z latem. Lekki, orzeźwiający deser. Idealny na słoneczne popołudnia. Chciałam odwzorować tartę, którą jadłam w tamte wakacje w Gdańsku. Wyszła przepyszna. Naprawdę nie sądziłam, że taka będzie. Od samego początku miałam złe przeczucie co do niej, jednak myliłam się. Jedyna moja rada to zrobić kruche spody dzień przed- tak będzie dużo łatwiej i przyjemniej :)
Tarta cytrynowa
Składniki na 6 małych tart o średnicy 12cm

 Kruche spody:
  • 230g mąki pszennej
  • 100g masła
  • 50g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 2 łyżeczki aromatu cytrynowego
  • 2 łyżki zimnej wody
Masa cytrynowa:
  • 5 jajek
  • 100g cukru
  • 150ml śmietany kremówki 30%
  • skórka i sok z 2 średnich cytryn
Do miski dodać przesianą mąkę, masło i cukier. Wszystko wymieszać i następnie dodać żółtka, aromat oraz wodę. Wymieszać wszystko do momentu aż masa będzie elastyczna. Uformować w kulę, owinąć folią i przechowywać w lodówce przez około 1 godzinę. Po tym czasie rozwałkować ciasto i wyłożyć nim foremki. Następnie ponakłuwać ciasto (zapobiegnie to utworzeniu się "górek" podczas pieczenia). Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 15-20 minut. Po 10 minutach posmarować ciasto rozbełtanym jajkiem ( jednym z 5 użytych do masy cytrynowej) i kontynuować pieczenie. W trakcie pieczenia zrobić nadzienie. Do miski wrzucić 4 jajka i jedno rozbełtane, które było potrzebne do wysmarowania tart. Ubić razem z cukrem. Następnie dodać skórkę i sok z cytryn oraz śmietanę, cały czas miksując. Masa powinna mieć rzadką konsystencję. Kruche spody wypełnić nadzieniem i piec w temperaturze 130 stopni C przez około 30 minut do momentu aż masa się zsiądzie. Podawać wystudzone.
Kilka uwag:
- jeśli chodzi o formy, moje małe tartaletki kupiłam w Lidlu, jednak to było już dosyć dawno. Możecie podobnych szukać w takich sklepach jak Duka, Empik, Home&You itd
- moje tarty miała mieć bezową koronę, niestety nie wystarczyło mi czasu na ozdobienie ich bezą. Jednak jeśli wy macie odrobinę czasu to zdecydowanie polecam upieczone tarty z masą  ozdobić pianą z białek (2 białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę i następnie dodać 3-4 łyżki cukru pudru i dokładnie zmiksować) i piec ponownie około 45 minut w temperaturze 110 stopni C
-najlepiej smakuje słonecznymi popołudniami w gronie najbliższych
Źródło przepisu
Smacznego! :)

69 komentarzy:

  1. Tarta wygląda przepysznie, a zdjęcia jak zwykle cudowne! :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko jak to pysznie wygląda! Na 100% spróbuję zrobić :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. jak zwykle wygląda przepysznie i zapewne tak też smakuje ♥

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie, może się skuszę :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie wypróbować. Wygląda smakowicie :D

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wypróbuję ten przepis, bo tarta wygląda pysznie *.*

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam cytrynę, najbardziej na surowo, obraną jak pomarańczę, ale z chęcią wypróbuję ją pod inna postacią! Te tarty wyglądają po prostu przepysznie!

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda bardzo smacznie :D z chęcią skorzystam z twojego przepisu :*

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie jadlam tarty, a tym bardizej cytrynowej, ale ostatnio zaczelam lubic owocowe ciasta, wiec moze sie skusze!

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Tartę robiłam już chyba z trzy razy i zawsze wychodziła mi dobra :) chyba za niedługo zrobię znowu :)
    Twoje wyglądają przepysznie :3
    mój blog-klik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wygląda ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Od dawna kuszę się na tartę, ale do tej pory nie zrobiłam ani nie zjadłam żadnej! Czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie! Koniecznie muszę wypróbować!
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam piec na pewno skorzystam z twojego przepisu

    Pozdrawiam ♡
    http://szalone-trybutki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Tartaletki pięknie się prezentują + świetne zdjęcia :)
    NOWY POST! - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno wypróbuje jak każdy twój przepis. Na pewno będzie pyszne jak zawsze :)
    Pozdrawiam, www.juullkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojeju, wygląda pysznie. Musze koniecznie wypróbować ten przepis, może w przyszły weekend :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam tarty, ale muszę przyznać, że cytrynowej jeszcze nie próbowałam, haha
    Świetny przepis, na 100% skorzystam!

    Jak zawsze śliczne zdjęcia ^^
    Zauważyłam, że zmieniłaś zdjęcie w pasku bocznym na jeszcze piękniejsze ♥

    Obserwuję i pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. wygląda przepysznie, już dawno zamierzałam zrobić podobne tarty, ale nadal szukam form w rozsądnej cenie

    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm , na następny weekend na pewno ją zrobię ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają smakowicie, koniecznie będę musiała ich kiedyś spróbować :)

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda smakowicie, chciałabym spróbować :3

    Zapraszam na pierwszy post:
    http://mariella-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniłam adres na http://maryy-blog.blogspot.com/

      Usuń
  23. Jejku kocham takie tarty!
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. wygląda pysznie!!
    pozdrawiam i zapraszam na nowy post:
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Wyglada przepysznie! Musze wyprobowac przepis :)

    Helloitsjoann.blogspot.com

    -JoAnn

    OdpowiedzUsuń
  26. muszę wypróbować Twój przepis :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyglądają mega pysznie, gdy tylko kupie cytryny, z pewnością wypróbuję ten przepis! :3

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie jadłam czegoś takiego jak tarta...to może być dobre,chętnie spróbuję.
    pieguusek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. wyglada przepysznie! <3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/2015/06/delete.html

    OdpowiedzUsuń
  30. świetnie ci wyszły *0* ! Koniecznie muszę spróbować :) --- Mój Blog - klik! ---

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie jadłam tarty, ale ta Twoja wygląda bardzo apetycznie! :)
    Pozdrawiam, maja-rusek.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszności! Ja chyba też, jak dziewczyna nade mną, nie jadłam nigdy tarty, albo nie pamiętam. Niestety nie mam w domu formy. :(

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    Mój nowy blog książkowy

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda przepysznie, muszę kiedyś spróbować :D

    Mój blog, zapraszam-kliknij :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda smakowicie, lubię ciasta z cytryną, więc ta tarta pewnie też przypadnie mi do gustu! Muszę kiedyś spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mmmm wygląda pysznie chyba się skuszę na zrobienie takiego cudeńka ! :)

    All Pastel World - zapraszam ♥ klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda przepysznie, na pewno spróbuję jej w jakiejś kawiarni lub sama zrobię :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Aleeee mi zrobiłaś smaka!
    Koniecznie muszę ją zrobić! :)

    Zapraszam na NOWEGO POSTA : LANA DEL REY - MY INSPIRATIONS!
    >>http://tacokochazmiany.blogspot.com/2015/06/lana-del-rey-my-inspirations.html<<

    OdpowiedzUsuń
  38. Z pewnością kiedyś wykorzystam ten przepis! :)

    Happiness Blog

    OdpowiedzUsuń
  39. Wygląda przepysznie, będę musiała wypróbować!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Mniam, tarta wygląda pysznie :) Muszę jakąś zrobić bo tarty nigdy sama nie robiłam, a z moją miłością do spraw kulinarnych to aż dziwne. Teraz mam dużo czasu to będę się bawić w kuchni. Dzięki za inspiracje ;)

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  41. Ale mi smaka narobiłaś! Jejku, głodna się zrobiłam. Dzięki haha.
    Może niedługo też to zrobię, ale z moim zapałem.. Powodzenia haha
    Pozdrawiam ;*
    Zapraszam do mnie ♥click

    OdpowiedzUsuń
  42. Ojeju! Uwielbiam Tartę! moja babcia zawsze robiła, przypomina mi smak dzieciństwa. Przepiękne zdjęcia, naprawde masz talent. :) (mam cię w ulubieńcach na swoich blogu)
    uwielbiam czytać Twoje posty, uwielbiam Ciebie za pomysłowość i kreatywność.
    całuję!

    www.morethanwordsoffc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Zapowiada się pysznie.
    Gdybym nie była taka leniwa pewnie i bym je zrobiła w najbliższym czasie heh :).

    Pozdrawiam
    http://andzelapati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny pomysł! Ślicznie wyglądają, aż zrobiłaś mi smaka!
    Pozdrawiam cieplutko
    ♥Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  45. Prezentują się bardzo ładnie i zdjęcia też wyszły super :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Pysznie wyglądają te mini tarty, a zdjęcia cudowne! *.*

    Zapraszam :)
    http://smallerdream.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  47. Wyglądają przepysznie :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. MM.. wygląda pysznie :)) A zdjęcia są po prostu boskie :>
    Mój blog---KLIK

    OdpowiedzUsuń
  49. Mmm, przepysznie wygląda! Będę musiała koniecznie kiedy wypróbować ten przepis :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  50. mniam, na pewno równie dobrze smakuje jak wygląda, cieszy oko! :)
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. wyglądają przepysznie :)

    pozdrawiam ciepło :*

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetny przepis! :)

    thisismydream-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. mniam na pewno spróbuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń