4 maj 2015

Ciasto Szpinakowe

 Kiedy pierwszy raz zobaczyłam przepis na ciasto szpinakowe, od razu przesunęłam je na bok. Nie potrafiłam sobie wyobrazić jego smaku i struktury. Nie sądziłam, szczerze powiedziawszy, że takie ciasto się robi. Był to dobry pretekst, aby się przekonać, czy jest zjadliwe. Przepis przypadkiem dostał się do mojej siostry, która z pieczeniem nie ma nic wspólnego. Spróbowała kawałek i od razu poprosiła o przepis swoją koleżankę. W każdym bądź razie, ciasto jest wspaniałe, jedno z moich ulubionych. Prawie w ogóle nie jest wyczuwalny posmak szpinaku- takie jest moje zdanie. Przekonajcie się sami! :)

Ciasto szpinakowe
Składniki na ciasto:

  • 45 dag rozdrobnionego szpinaku 
  • 1 szklanka cukru (można dać mniej)
  • 1,5 szklanki oleju
  • 5 jajek
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  3 szklanki mąki krupczatki
Szpinak odsączyć z wody. Utrzeć jaja z cukrem na puszystą masę, dolewając powoli olej. Dodać mąkę razem z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać. Do masy dodać szpinak i ponownie wymieszać. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut. Wystudzić.  

Składniki na masę:
  • 250ml śmietany 30%
  • 250g mascarpone
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • suszona żurawina, bądź granat
Utrzeć śmietanę na puszystą, sztywną masę. Dodać mascarpone i cukier puder. Ponownie wymieszać. Gotowe ciasto przeciąć na pół, przełożyć masą. Górę udekorować białym kremem i żurawiną (lub granatem). Gotowe! :)


Moje rady, co do tego wypieku, to zmniejszyć ilość cukru w cieście, natomiast zwiększyć w masie. To ciasto idealnie komponuje się z granatem, dlatego jeśli macie go pod ręką to zdecydowanie jest on lepszą alternatywą niż suszona żurawina. 


Jeśli macie jakieś ciekawe przepisy, z chęcią je poznam, wypróbuję i podzielę się recenzją wraz z przepisem na blogu. Także jeśli ktoś jest chętny to zapraszam na mojego e-maila. :)

109 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. super post
    mmm pychotka
    moze zrobie to ciasto :)

    ZAPRASZAM DO MNIE
    ideal-grande.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wygląda przepysznie! Kolor zielony jak najbardziej zachęca do wypróbowania :D

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nazwa mnie jakoś nie przekonuje, ale ciasto w twoim wykonaniu wygląda przepysznie! Na pewno wypróbuję ten przepis :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    ✿Jully-Blog✿ [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz też nie umiem wyobrazić sobie w ogóle smaku tego ciasta, moje koleżanki kupują bułki ze szpinakiem i mówią, że są bardzo dobre, także to ciasto pewnie podobnie smakuje. Muszę spróbować :)

    http://muczaandaska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulala! Ja kocham takie niekonwencjonalne połączenia smaków! Nie wiem czy jest tu jeszcze ktoś kto sądzi, że ciasto z marchewki może być niezjadliwe, ale ja je naprawdę kocham!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie wygląda.
    Nie jem szpinaku ale tak pysznie wygląda, że chyba wykorzystam przepis.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja szpinak lubię bardzo i jem go w wielu postaciach. Szczerze mówiąc w wersji słodkiej nie próbowałam, wygląda ciekawie... Ja za bardzo nie mam zdolności kulinarnych takich jak ty, ale poproszę babcię żeby mi takie zrobiła. Bo naprawdę jestem niezmiernie ciekawa tego smaku, dzięki za przepis ;)
    Pozdrawiam,
    ndoto-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam czegoś takiego, ale moze czas się przełamać! :)
    Wyglada bardzo smakowicie :)
    mój blog-klik :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, nie sadzilam ze takie polaczenie istnieje! Koniecznie wyprobuje :3

    http://feel-that-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm , jakoś nigdy o nim nie słyszałam. Aż nakłonię mamę do wspólnego pichcenia :D Świetnie wygląda;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nienawidzę szpinaku, ale wygląda smacznie...

    loves-styles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda cudownie ♥ w smaku pewnie też jest świetne
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda przepysznie! :) Może spróbuje :D
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Mimo że nie cierpię szpinaku to jednak kolor, podanie oraz składniki chętnie zachęcają do spożycia. :D

    Deimany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda świetnie, ale nie wiem czyby mi smakowało :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda apetycznie, choć ja nie przepadam za szpinakiem...
    Piękne zdjęcia!

    Pozdrawiam cieplutko :*
    ✿by Sylwia - klik✿

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooo, musi być pyszne!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz lub zaobserwujesz mój blog. :)
    Jeśli masz jakieś pytania dla mnie do Q&A możesz zadać je pod nowym postem! :)
    alexandrak-blog.blogspot.com



    OdpowiedzUsuń
  19. Jejku jak pysznie wygląda i jeszcze kocham szpinak <3
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam szpinak, ale nie potrafie go sobie wyobrazic w ciescie! skoro Ty sie przekonalas, mysle ze tez moge sprobowac! Granat tez uwielbiam, wiec to chyba ciasto idealne

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz słyszę o takim przepisie, nie przepadam za szpinakiem i jakoś nie wyobrażam sobie go w cieście, ale może spróbuję :)

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda jak z bajki! Jestem ciekawa smaku!
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem ciekawa jak smakuje, bo wygląda bardzo smakowicie!

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm... Wygląda pysznie :)
    Ciekawe jak smakuje :) :P

    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow! Nigdy wcześniej nie widziałam przepisu na ciasto szpinakowe, a że jestem fanką wszystkich zielonych warzyw, na pewno go zrobię! jeju, już mam tyle kombinacji smakowych w głowie związanych z tym przepisem... Dzięki wielkie za ten pomysł! :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak zwykle cudowne zdjęcia, a ciasto wyszło ci świetnie ((:
    http://marrie-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepysznie to wygląda! Chętnie wypróbuje ten przepis :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam szpinak, może spróbuje, ale teraz zostały jeszcze ciasta po komuni moich braci

    http://dorooothy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. ślicznie to wygląda, szpinak lubię, ale jeszcze nigdy nie spotkałam się ze szpinakowym ciastem :). Znałam jedynie cisto marchewkowe. W kuchni mam dwie lewe ręce, ale może moja mama mi pomoże i upieczemy :)
    differentdiamond.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo jestem ciekawa jak smakuje, uwielbiam szpinak :)
    olaablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawy przepis i pewnie bym go wykonała gdyby nie to,że mam dwie lewe ręce w kuchni:D

    Pozdrawiam!
    sandraandmar.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. świetny przepis !
    napewno wypróbuję ♥
    piękne zdjęcia ! masz duży talent do robienia zdjęć :)

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam szpinak, więc od razu gdy tylko zobaczyłam zdjęcia poszłam po kartkę żeby zapisać przepis i na pewno wypróbuje!

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jadłam bardzo oodobne ciasto i było przepszne. Jak najszbciej wypróbuję ten przepis! :)
    www.juullkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Hm.. szpinak to nie do końca moje klimaty ale tak w formie ciasta, może warto spróbować :)

    http://olivia-olivviaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam takie ciekawe połączenia :3 A szpinak jest jednym z moich ulubionych warzyw liściastych, muszę koniecznie wypróbować tego ciasta <3
    Wygląda pysznie! I tak ładnie :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciasto dosyć kontrowersyjne, ale skoro twierdzisz, że jest zjadliwe to ci wierzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. O nie, kolejne ciasto które muszę spróbować.. A miała być dieta,haha. Pozdrawiam, WWW.POLINSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  39. Boje się spróbować :D nie zachęca mnie za bardzo :D
    http://onlydreams8.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciasto wygląda przepysznie, koniecznie muszę spróbować, zwłaszcza, że uwielbiam szpinak :)
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ciasto szpinakowe? Nie za bardzo mi pasuje. Ale może jednak kiedyś wypróbuję tego przepisu i sama przekonam się jak smakuje. :)
    piankaofstyle.blogspot.com-klik!

    OdpowiedzUsuń
  42. pierwszy raz słyszę, że szpinak można tak połączyć :D
    ciekawe, może spróbuję :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Słodkie czy słone? Warzywne ciasta może i zdrowo brzmią (i pewnie też takie są), ale jakoś... boję się spróbować. XD

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  44. Lubię szpinak, ciasto jest na pewno zdrowe i zawiera wiele substancji odżywczych, może nawet spróbuję ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Nigdy nie jadłam szpinaku :x
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Niedobry szpinak + dobre ciasto? Ciekawe...
    Jedyne co umiem zrobić, to ciasto drożdżowe, ale chyba jest trochę oklepane xD

    wyzalacz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Wygląda ciekawie, więc może się skuszę i wypróbuję przepis :D
    Mój blog- klik

    OdpowiedzUsuń
  48. wyglada ciekawie, ja tak samo balam sie ciasta marchewkowego :D
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  49. wygląda smakowicie :) muszę wypróbować ten przepis

    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Wow! Nie wiedziałam,że można robić ciasto ze szpinakiem. Chętnie je wypróbuję,musi być takie smaczne! Ahhh chyba się skuszę!

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam szpinak

    Pozdrawiam :)
    http://szalone-trybutki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Przez tą swoją wiosenną zieleń i maliny na wierzchu wygląda apetycznie. Jednak ja nie jem szpinaku, a tym bardziej ciasta z nim! Wolę słodkie (i niezdrowe) wersje ciast, np. czekoladowe. ;)

    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Uwielbiam szpinak i z pewnością wypróbuję :)

    W wolnej chwili zapraszam również do mnie. Spodoba Ci się - skomentuj lub zaobserwuj! :)
    sweeet-coookie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. bardzo ciekawy przepis
    http://fashionstreetinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Ale te ciasto wygląda pysznie <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Jadłam już kilka razy to ciasto z granatem właśnie i jest świetne! <3

    OdpowiedzUsuń
  57. szczerze mówiąc wygląda bardzo ciekawie, nigdy nie jadłam! :)) w przyszłości pewnie spróbuję ;))
    Mój blog--KLIK

    OdpowiedzUsuń
  58. Wygląda pysznie, nigdy nie sądziłam, że istnieje ciasto szpinakowe :D

    maddieloook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  59. Wygląda smakowicie, ale jestem ciekawa jak smakuje, bo muszę przyznać, że nigdy nie miałam z nim do czynienia :)

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Niestety, ale szpinak to nic co lubię więc nie zrobię tego ciasta, ale na tych zdjęciach wygląda tak pysznie.
    Szkoda tylko, że nie lubię :) Robisz super zdjęcia, aż mi się zachciało jeść!

    http://pamietnik-zuzanny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Wygląda przepysznie! :*
    Ciekawe czy tak też smakuje, muszę spróbować :D

    Mój blog, zapraszam-kliknij

    OdpowiedzUsuń
  62. Nie przepadam za szpinakiem, ale ciasto na zdjęciach wygląda świetnie :)

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. Co prawda nie lubię szpinaku,ale warto spróbować.
    pieguusek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jego smaku :D

    HAPPINESS BLOG

    OdpowiedzUsuń
  65. ciasto wygląda na przepyszne:)
    http://karka-skoczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Pierwszy raz słuszne o takim cieście :)
    Nie wyobrażam siebie tego smaku jakoś haha
    Wyglada bardzo ładnie
    Super post!
    Zapraszam do mnie- za każda obserwcję sie odwdzięczam
    seecreetivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Kocham szpinak !Mogłabym go jeśś, jesć i jeść .
    Kiedy będe miała czas na pewno go zrobie .
    Wygląda przepysznie ♥

    http://hellojulia-julia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Przyznam że szpinaku nie lubię. Ale w tej wersji jest on nawet fajny. Myślę że też smaczny ;)

    Natalyy-Blog ♥ zapraszam gorąco ♥ ** klik **

    OdpowiedzUsuń
  69. Ciasto jest super w smaku , próbowałam :3

    pinkiehello.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. Ciekawy pomysł, spróbowałabym tego ciasta!
    Zdjęcia jak zwykle śliczne :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Nie przepadam za szpinakiem, ale wygląda apetycznie :D

    Mój blog~klik!

    OdpowiedzUsuń
  72. Wow, nigdy jeszcze nie spotkałam się z ciastem szpinakowym...

    blogmalolaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  73. Wygląda apetycznie,pomimo tego że to ciasto szpinakowe :D
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Wygląda bardzo oryginalnie, nigdy takiego nie próbowałam. Muszę koniecznie wykorzystać ten przepis.:)

    www.cassey-cassey.com

    OdpowiedzUsuń
  75. Ciasto szpinakowe <3.
    http://enjoy-life-by-katy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  76. Nie słyszałam o takim cieście lecz szczerze mówiąc jestem nim zainteresowana. Wygląda smakowicie i jeszcze te zdjęcia - zachęcają !
    Pozdrawiam ciepło !
    cherryandclaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. Na pewno spróbuje przepisu, a może być fajną niespodzianką na dzień mamy :D
    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  78. nigdy bym nie pomyślała że ciasto można zrobić ze szpinakiem :D Muszę spróbować upiec

    OdpowiedzUsuń
  79. Ciasto szpinakowe? Brzmi idealnie, mój ulubiony szpinak i to w ciachu!:) Obserwuję i będę wpadać częściej.

    http://nataszabreakfast.blogspot.gr/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  80. Czytałam o tym cieście na innym blogu i muszę przyznać, że zaciekawiło mnie. Niestety nie przepadam za szpinakiem, ale może się do niego przekonam, gdy spróbuję to ciasto. A co ty na to, żeby zrobić ciasto z fasoli? Ciekawa jestem jak by smakowało xd
    Pozdrawiam cieplutko
    ♥Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  81. Nigdy nie jadłam ciasta szpinakowego, ale chyba takie zrobię :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  82. Lubię szpinak, ale nigdy nie myślałam o zrobieniu ciasta szpinakowego. Może się przełamię i zrobię :)

    http://dejli-dejli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  83. Nie przepadam za szpinakiem, może w takiej formie przypadłby mi do gustu? :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Muszę sprubować. Ogólnie nie lbię szpinaku, ale kto wie. Trzeba próbować nowych rzeczy.

    jullia-julia.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  85. ✿ ✿ Genialny blog, pięknie piszesz! ✿ ✿
    ♥♥ Życzę dalszych sukcesów w blogowaniu i wytrwałości ♥♥ !
    ✿ ✿ Będę zaglądać - OBSERWUJĘ! ✿ ✿

    ✿✿✿✿ Pozdrawiam i zapraszam ✿✿✿✿

    ♥♥ La Petite World - blog z miłości do pasji! ♥♥
    ✿✿ www.la-petite-world.blogspot.com ✿✿

    OdpowiedzUsuń
  86. Wow! Jestem ciekawa smaku tego ciasta! :D Muszę koniecznie zrobić!
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  87. Uwielbiam szpinak, więc z pewnością spróbuję twojego przepisu ;)

    http://alieever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  88. Zainteresował mnie Twój blog! Przy tej okazji zapraszam również do siebie :)MÓJ BLOG [KLIKNIJ]

    OdpowiedzUsuń
  89. nigdy nie jadłam :p muszę spróbować ;p

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  90. Nie przepadam za szpinakiem, więc gdy zobaczyłam to ciasto to powiedziałam sobie "No way!" To się nie może udać, haha. Ale kiedy pooglądałam zdjęcia (które są śliczne) i przeczytałam przepis, to postanowiłam się przełamać i chyba takie ciasto zrobię!
    Jak zwykle świetny post na świetnym blogu :)
    Obserwuję i pozdrawiam
    http://julia-and-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  91. Wow, nigdy nie wpadłabym żeby zrobić ciasto właśnie ze szpinakiem :)
    Ale wygląda nieźle :)
    Naprawdę oryginalne !

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  92. Niedawno je jadłam ;) Jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  93. ciekawie wygląda takie ciasto :)
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    OdpowiedzUsuń