27 mar 2015

Przepis na dobry poranek

Coraz więcej pojawia się pięknych, słonecznych dni. Pozytywna energia towarzyszy nam od samego rana. Mamy ochotę na wyjście z domu, sport i zdrowe jedzenie. Ale zdarzają się też takie dni, jak na przykład te towarzyszące nam ostatnio, kiedy pogoda pogarsza nam nastrój i rano nie mamy ochoty na nic. Najlepszym sposobem na poprawę humoru od samego rana jest dobre i pożywne śniadanie. Dzisiaj pokażę Wam smaczną alternatywę na poranny posiłek.

To ciasto było moim pierwszym ciastem, które upiekłam. Przepis jest u nas w rodzinie od bardzo dawna. To naprawdę bardzo proste i przede wszystkim zdrowe ciasto.  

Ciasto marchewkowe
  • 1 szklanka oleju 
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 szklanki startej na tarce marchewki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu 
  • 2 łyżeczki sody
  • ulubione bakalie
W dużej misie ubić jajka z cukrem. Następnie dodać mąkę, olej oraz marchew mieszając po dodaniu każdego z nich. Dodać pozostałe składniki i wymieszać. Piec w temperaturze 200 stopni C przez około 55 minut. Należy pamiętać, że każdy piekarnik piecze inaczej, więc czas może się nieco różnić. Ciasto można upiec zarówno w formie placka, jak i chlebaka (tak jak u mnie).

Domowej roboty musli to nic innego jak podprażone na patelni płatki owsiane wymieszane z cukrem lub miodem. Po przestygnięciu należy tylko wymieszać  je z orzechami, owocami suszonymi czy pestkami i gotowe! :)

 To jest podstawa każdego z posiłków. Bez nich ani rusz! To one są kopalnią składników odżywczych, witamin i błonnika. Warto urozmaicać sobie codziennie innymi warzywami lub owocami, aby nam się nie znudziło ;)

 Ta herbata to nowość tego roku. Powstała zupełnie przez przypadek. Moja mama, wprost urodzona kucharka, zaczęła robić kandyzowane pomarańcze. Tak oto powstał syrop pomarańczowo-waniliowy, który dodajemy do herbaty...
Potrzebne Ci będą:
  • pomarańcze
  • laska wanilii
  • cukier
  • goździki
  • czarna herbata
  • cukier trzcinowy do smaku 
W rondlu zagotować wodę z cukrem i wanilią. Pomarańcze sparzyć lub dokładnie umyć. Następnie pokroić na plasterki i dodać do syropu. Gotować na małym ogniu przez około 30 minut lub dłużej co jakiś czas przewracając plasterki na drugą stronę. Pomarańcze wraz z syropem przelać do słoika. Do czarnej herbaty dodać syrop, świeże lub kandyzowane pomarańcze, kilka goździków i ewentualnie cukier trzcinowy do smaku. Polecam zrobić w dużym kubku, aby cieszyć się smakiem jeszcze dłużej! :)

Nadmienię tylko, że proporcję mogą być bardzo różne. Jeśli dodasz więcej wody to wyjdzie rzadki syrop, który idealnie sprawdzi się właśnie do tej herbaty. 

93 komentarze:

  1. Za każdym razem zachwycam się Twoimi zdjęciami i przeglądam je co najmniej kilka razy! Jadłam kiedyś piernik marchewkowy i mi smakował, więc przepis na takie ciasto to coś dla mnie :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm chętnie bym zjadła takie śniadanko ♥
    Cudowne zdjęcia! Jeszcze bardziej zachęcają :)
    Ciasto marchewkowe muszę kiedyś zrobić :D

    Pozdrawiam ✿
    ♥Mój blog-kliiik♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam kiedyś to ciasto, nie smakowało mi. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ciasto musi być pyszne!:*

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne zdjęcia :) ciacho marchewkowe i musli mniam, za to herbatę preferuję zieloną i białą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie, na pewno spróbuję Twojego przepisu, bo uwielbiam ciasto marchewkowe :*
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazwyczaj rano ja nie mam czasu na nic, ciągle się śpiesze i jestem zabiegana. Zmuszam siebie do wstawania 10 min wcześniej by przynajmniej przygotowac sobie 2 tosty, które strygną biorę je do plastikowej torby i wuala!

    Zapraszam ♥

    Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zazwyczaj jestem leniem i nie chce mi się robić takiego śniadania. Ale gdy będzie jeszcze cieplej i słonecznej ( przynajmniej u mnie ) to skuszę się na to pyszne na pewno śniadanko :)

    natalyy-blog.blogspot.com - MEGA KONKURS

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie wypróbuje przepis na ciasto
    http://gab4ysia.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ciasto marchewkowe, bo jest łatwe, szybkie, a przede wszystkim przepyszne!
    Jak zawsze cudowne zdjęcia! Podziwiam Twoje umiejętności i zmysł fotograficzny! :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smakowicie :)
    http://nolly-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko wyglada smacznie :)
    Może się wezmę w garść i skorzystam z przepisu na ciasto :)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkoda, że moje śniadania tak nigdy nie wyglądają. Zawsze w pośpiechu ubieram się do szkoły i nie mam czasu na takie przyjemności. Może w wakacje mi się uda takie cudowne śniadania tworzyć. :)
    Śliczne zdjęcia ♥
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze wszystko na szybko, przeważnie jem płatki hahah :D
    Ale chętnie w weekend zrobię ciasto marchewkowe!

    Pozdrawiam!
    natt-official.blogspot.com-Kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Czesto jem na sniadanie takie rzeczy:) no, moze tez jako przekaske♥

    http://feel-that-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia są takie piękne, normalnie jak z tumblra! *-* Świetne pomysły, ten z muesli wypróbuję ;)

    Pozdrawiam!

    ✿ JULIA BLOG – NOWY POST KLIK ✿

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm , wszystko brzmi tak pysznie ;) Z takim śniadaniem dzień od razu staje się lepszy. Świetna jakość zdjęć ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm już jestem głodna ;) Uwielbiam Twoje zdjęcia!
    Blog-->KLIKNIJ!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis na to ciasto, chętnie wypróbuję :3
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepis na ciasto marchewkowe zapisuję, na pewno go wykorzystam! :)

    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne śniadanie, smakowicie wygląda! Ja niestety śniadania nie jadam i wiem, że to mój wielki błąd, aczkolwiek już się przyzwyczaiłam do nie jedzenia niczego rano :)

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne zdjęcia! Mam zamiar wypróbować Twój przepis na ciasto ;3
    just-emmaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam ciasto marchewkowe :* Cudowne zdjęcia !

    http://makedo-photography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. podobna herbate robi mi mama <3 sliczne zdjecia <3 zaraz wlasnie bede jadla sniadanie :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. zawsze chcialam sprobowac ciasta marchewkowego! podobno jest przepyszne

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  27. szklanka oleju, szklanka cukru, szklanka mąki pszennej i proszek do pieczenia sa zdrowe? :o

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale pyszne śniadanko! Też kiedyś piekłam ciasto marchewkowe i bardzo mi smakowało :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam ciasto marchewkowe! Ja jestem wielbicielką herbaty z cytryną :)
    http://perlley-suzanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja uwielbiam ciasto marchewkowe :*

    lovebooks777.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda świetnie i widzę że bardzo łatwo się je robi *.*
    TEA WITH NUTELLA- klik!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja w tygodniu zwykle jadam owsiankę, bo tylko na to mam czas. Natomiast w weekendy staram się przyrządzam sobie coś bardziej ambitnego! :) Twoja propozycja wygląda przepysznie!

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  33. Chyba zrobię to ciasto marchewkowe! :)
    Lenberry

    OdpowiedzUsuń
  34. Wow, wygląda tak pysznie. Uwielbiam cisto marchewkowe i mam bardzo podobny przepis :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mniam! Ale pyszne zdjęcia! ;)
    Muszę wypróbować ten przepis :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    martaiblog.blogspot.com <-KLIK
    ~Marta

    OdpowiedzUsuń
  36. MNIAM! Zrobiłaś mi smakę :))

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudowne śniadanko ♥ Na 100% skorzystam z przepisu. Robisz naprawdę piękne zdjęcia. Z chęcią i ciekawością czytam każdego posta na tym blogu. Ciekawie piszesz i to mi się podoba ;) Nie przynudzasz!
    Obserwuję i życzę jeszcze więcej pomysłów ♥
    ZAPRASZAM DO MNIE:
    http://julia-and-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. cudowne zdjecia
    mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ooooo ;D
    Świetny przepis :)
    Bardzo fajny blog
    Zapraszam do mnie - sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Smakowicie wygląda! :3

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny przepis.
    A zdjęcia cudowne.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Chętnie wypróbuję to ciasto. Uwielbiam je!
    Jak zwykle prześliczne zdjęcia :D.

    natty-and-natty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. w sumie kiedyś zastanawiałam się nad ciastem marchewkowym.. chyba je zrobię :)

    Serdecznie Zapraszam.
    ❀MÓJ BLOG-KLIKNIJ❀

    OdpowiedzUsuń
  44. Wygląda przepysznie! Muszę spróbować ciasta marchewkowego :)

    olaablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciasto marchewkowe musi być dobre :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny pomysł na śniadanie :)

    http://dejli-dejli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Pomysły na śniadania są wspaniałe! Jadłam ciasto marchewkowe i muszę przyznać, że to najlepsze ciasto jakie jadłam. A przede wszystkim jest zdrowe. Ciepła herbatka doda energii i z pewnością poprawi humor z samego rana. :)
    piankaofstyle.blogspot.com-klik!

    OdpowiedzUsuń
  48. Wspaniały śniadaniowy pomysł :)

    lifestylegirl88.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciasto marchewkowe...zawsze chciałam spróbować,ale nie znałam przepisu.Spróbuje je zrobić z twoim przepisem.Świetny post.Zapraszam.
    pieguusek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Poranek na pewno jest świetny z takim jedzonkiem!:*

    Pozdrawiam cieplutko!
    Marta&Milena - ZAPRASZAMY!

    OdpowiedzUsuń
  51. Ale świetne przepisy. Wszystko wygląda tak smakowicie ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Uwielbiam takie śniadania, a szczególnie domowe musli :) Piękne zdjęcia !

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  53. Ostatnio myślałam żeby zrobić ciastko marchewkowe, więc pewnie skorzystam z Twojego przepisu :)
    aniabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Muszę wypróbować to ciasto marchewkowe!

    Miłego dnia!
    { ➽ chanelier.blogspot.com }

    OdpowiedzUsuń
  55. Jeju, kocham ciasto marchewkowe! Własnie o nim sobie marzyłam, a tu wchodzę i widnieje na pierwszym zdjęciu, haha :D Muszę koniecznie upiec, bo mi zrobiłaś ochotę!
    Hmm, ta herbatka wydaje się być naprawdę pyszna, jeszcze takiej nie piłam ;) Chętnie wypróbuję (jeśli mi wyjdzie, haha)
    Wspaniałe zdjęcia! Uwielbiam Twojego bloga <3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja zazwyczaj jem po prostu płatki z mlekiem, chyba, że mam ochotę, to zrobię sobie wyśmienite śniadanko :D
    http://julie-juliees.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja jak mam czas to zrobię sobie coś bardziej obfitego, ale zazwyczaj jest odwrotnie i zjem na szybko jakąś kanapkę :)
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  58. Uwielbiam ciasto marchewkowe! Piękne zdjęcia.
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/03/2603.html
    Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  59. jak ja uwielbiam czytać twoje posty, a z racji tego jak wielce kocham zabawę w kuchni, takie posty są dla mnie jeszcze większą uciechą! :)
    ciasto marchewkowe mogłoby zostać moim mężem, naprawdę, haha :)
    czekam na kolejny wpis! i póki co, zapraszam Cię do mnie xo
    Mój blog - może znajdziesz coś dla siebie? :)

    OdpowiedzUsuń
  60. zjadłabym sobie to ciasto teraz! :D

    http://luuvmy.blogspot.com/2015/03/co-ostatnio-wpado-w-moje-rece-czyli.html

    OdpowiedzUsuń
  61. Twoje śniadanie wygląda pięknie i pysznie! Muszę spróbować herbatę!

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  62. Jak to pysznie wygląda! Koniecznie muszę spróbować tego ciasta. :)

    milenaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. mmm pycha ! :)

    Korzystając z okazji chciałabym zaprosić Cię na nowy post :)
    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  64. Ciasto marchewkowe, o tak! Nareszcie pretekst, żeby je zrobić :) Dzięki Ci! WWW.POLINSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  65. Skorzystam na pewno z przepisu na ciasto marchewkowe :) Uwielbiam twoje zdjęcia, są cudne :*
    Mój Blog✿

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja zawsze mam problem z tym co bym mogła zjeść na śniadanie, więc chętnie skorzystam z Twoich propozycji :)


    http://natey-blog.blogspot.com/ <-------- mój blog

    OdpowiedzUsuń
  67. Ciasto marchewkowe wygląda cudnie! Muszę koniecznie spróbować je upiec :)
    paulaa-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  68. Musze to zrobić ! Dzięki za przepis :D

    http://litigioo.blogspot.com/

    Każdy jeden komentarz motywuje mnie do jeszcze większej pracy.
    Jeśli mój blog Ci sie podoba zachęcam do OBSERWACJI :D

    OdpowiedzUsuń
  69. Ciasto marchewkowe to jedno z lepszych jakie jadłam. Mam pytanko jak robisz te kółka z napisami na zdjęciach? :)
    panimilia.blogspot.com - KLIK ♡

    OdpowiedzUsuń
  70. Ciasto marchewkowe wygląda wspaniale. Muszę kiedyś spróbować je zrobić <3

    Pozdrawiam cieplutko i Zapraszam na mój blog ;3

    OdpowiedzUsuń
  71. Całość wyglada cudnie! Szkoda ze nie mam czasu :( a statecznie chciałabym wiecej gotować/ piec.
    onlydreams8.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  72. Wygląda pysznie i napewno skorzystam z tych przepisów.
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  73. Ciasto marchewkowe jest przepyszne!
    Pozdrawiam cieplutko
    ♥Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  74. Cudne zdjęcia smakołyków.
    http://parkspati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Uwielbiam ciasta marchewkowe, są też bardzo proste w przygotowaniu i trudno jest je zepsuć :D
    Przepiękne zdjęcia! <3
    Pozdrawiam, Karolina! :)
    Zapraszam na mojego bloga, każde wejście, komentarz, czy inna aktywność sprawiają mi wiele radości :) carolinecupcakecc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  76. Kiedyś takie robiłam, ale niezbyt mi smakowało
    http://nessi-blog-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  77. nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego, ale musi być przepyszne ♥
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  78. uwielbiam ciasto marchewkowe <3
    świetny pomysł z herbatą i musli, na pewno spróbuję :)
    karik-karik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  79. Jej, pysznie wygląda to śniadanie! Ciasto chyba już dzisiaj upiekę :D

    maddieloook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  80. Piękne zdjęcia ♥

    http://fratinoj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  81. Wszystko pysznie się zapowiada.
    http://andzelapati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń