18 lut 2015

Starbucksowy Syrop Pierniczkowy

Już od grudnia planowałam zrobić ten syrop. Kiedy pierwszy raz spróbowałam kawy pierniczkowej ze świątecznej serii w Starbucksie- zakochałam się. Był to smak, który miał pod sobą wszystkie. Smakował świętami i dzieciństwem. Jedynym minusem była cena tego napoju i właśnie wtedy wpadłam na pomysł, żebym sama stworzyła coś takiego. Szukałam w internecie, czy są w ogóle na to przepisy, wtedy natknęłam się na tego bloga, z którego zresztą robiłam przepis. Nie było do końca takie samo jak ze Starbucksa- było o wiele lepsze :)

Syrop pierniczkowy
Składniki:
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika 
  • 1 łyżeczka cynamonu
Wszystkie składniki umieścić w garnku. Doprowadzić do wrzenia, od czasu do czasu mieszając. Gotować jeszcze przez 10-15 minut na średnim lub małym ogniu, do momentu kiedy syrop zacznie gęstnieć. Gdy przestygnie, przelać do buteleczki lub słoika. Można przechowywać w lodówce do 2 miesięcy.

WAŻNE! Użyłam przyprawy do piernika po uprzednim przeczytaniu jego składników. Nie może znajdować się w nim mąka! Moja przyprawa była z firmy Kamis. Jeśli chcecie ją czymś zastąpić, to może to być cynamon oraz imbir. 

W takim razie jak zrobić kawę, aby smakowała tak jak ze Starbucksa?

Kawa pierniczkowa
 Składniki na 1 porcję:
  • espresso (pojedyncze)
  • niepełna filiżanka spienionego mleka
  • 2 łyżki syropu pierniczkowego
  • bita śmietana (opcjonalnie)
  • przyprawa do piernika lub gałka muszkatołowa
 Na dno kubka dajemy syrop pierniczkowy. Nalewamy spienione mleko, a następnie espresso. Delikatnie mieszamy. Górę dekorujemy kleksem ubitej śmietany oraz szczyptą przyprawy.

79 komentarzy:

  1. Mniam! *.* Narobiłaś mi smaku, haha :D
    Może wypróbuję, mam teraz wiele czasu na takie rzeczy więc- czemu nie? :)
    Śliczne zdjęcia.
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi świetnie! Uwielbiam pierniki, wiec pewnie kawa z syropem też by mi posmakowała :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. *-* koniecznie muszę wypróbować <3

    --- Mój Blog - klik! ---

    OdpowiedzUsuń
  4. Piłam tą kawę ze Starbucksa i faktycznie była przepyszna, tak jak pisałaś- jedyne co zniechecało to cena. Dziękuję za ten przepis, w najbliższą sobotę na pewno z niego skorzystam. Już się nie mogę doczekać :D Piękne zdjęcia, wyglądają jak żywe heart it.
    Pozdrawiam,
    ndoto-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda ze nie mam w domu ekspresu do kawy n8e mam jak spienic mleka :(
    Syrop zrobię :)
    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo w sumie nawet proste! Pewnie pyszne♥
    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda cudownie! Jestem strasznym łasuchem, więc muszę przygotować ten syrop!

    Maya-Blog

    OdpowiedzUsuń
  8. musze spróbować ten przepis
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super pomysł! Na 100% spróbuję ;) Uwielbiam kawę <3

    Nigdy nie byłam w Starbucksie, chociaż mam do tej restauracji całkiem niedaleko. Niedługo na pewno do niej pojadę ;)

    +Mam wielką prośbę! Czy mogłabyś poklikać w linki u mnie w poście?
    Bardzo mi zależy, odwdzięczę się! ♥ Z góry dziękuję i pozdrawiam!

    ♣ JULIA BLOG – KLIK ♣

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda cudownie, chyba muszę wypróbować ten przepis!

    maddieloook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba wypróbuję ten przepis :)

    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda pysznie, choć nie przepadam za piernikiem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę spróbować :)

    http://madeleine-madi.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda przepysznie! uwielbiam kawę!<3

    zapraszam do mnie
    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie bym się takie napiła wygląda bardzo kusząco a po za tym ten syrop wydaję się prosty do zrobienia :)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam, Zuza :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale świetne i to za małą cenę a możemy mieć to na długo. Musze sobie zrobić taką kawę. Prześliczne zdjęcia.
    paamietnik-kingi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę wypróbować ten przepis, bo wygląda pysznie :)
    World reflected in the mirror

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie szukałam pomysłów na ciekawą kawe, bo lubię z nią eksperymentować i ten post spadł mi z nieba, na pewno wypróbuje!
    http://hellish-dreams.blogspot.com/ zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nic innego - muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jesteś niesamowita! Na pewno spróbuję tego przepisu. A byłabyś w stanie zrobić jeszcze migdałowo miodową gorącą czekoladę? To zdecydowanie moja miłość! :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda bardzo smakowicie, jednak ja nie piję kawy. :)

    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. koniecznie muszę wypróbować ten przepis *.*

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyglada pysznie, sprobuje go kiedys zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam takie smaki, koniecznie muszę wypróbować ten przepis!

    http://22-ffashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepysznie wygląda! Muszę spróbować, uwielbiam pierniczkową kawę :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Brzmi smacznie! Niestety ja nie pijam kawy, a jedynie co piłam w starbucksie to herbata. Jednak może kiedyś się skuszę i wtedy skorzystam z twojego przepisu! :)
    paulaa-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda bardzo apetycznie! Koniecznie muszę spróbować.
    Pozdrawiam
    ✿by Sylwia - klik✿

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny pomysł, chyba jutro zrobie, wszystkie składniki mam

    dorooothy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Super przepis, wygląda pysznie ♥ na pewno spróbuję, bo bardzo mi smakowała w Starbucksie :D
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawe pomysły, smaczniutkie :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda przepysznie <3 Muszę też sobie taki zrobić...

    optymiistkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam Twoje magiczne zdjęcia!
    Wygląda mega smacznie :)
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/02/be-happy.html
    Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Wow, wydaje się mega łatwy, postaram się zrobić, zwłaszcza, że też jestem zakochana w piernikowej kawie :)

    aprilen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajny ten pomysł na ten syrop. chętnie zrobię :)

    Pozdrawiam ♥
    ~Mój blog ~ KLIK ~

    OdpowiedzUsuń
  35. wygląda pysznie i pewnie tak smakuje :)
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. szukalam kiedys tego przepisu ale nie udalo mi sie go znalezc super ze dodalas ten przepis napewno wypróbuje
    http://fashionstreetinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeju! Robiłam własnie ostatnio prawie identyczny post! (no, nie miałam takich pięknych zdjęć, przyznam się) Również robiłam ten syrop pierniczkowy z tą kawą i dokładnie z tego samego bloga, hahaha :D
    Pyszności <3 Masz rację - lepsze niż Starbucks!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Mmmm.. smakowicie wygląda *.*

    kajoooja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepysznie wygląda! :)
    Ciekawy post :)

    Mój blog(klik) c:

    OdpowiedzUsuń
  40. Pysznie wygląda! Zdjęcia świetne i śliczny design!
    KLIKNIJ!

    OdpowiedzUsuń
  41. wygląda naprawdę smakowicie! być może kiedyś sama spróbuję zrobić.. masz jakieś inne przepisy również na kawę? :) jestem jej ogromną fanką :)!



    http://betweenfingers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. jejku aż zapisałam ten post bo też piłam tą kawę i była świetna <3
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  43. Musze wypróbować bo przepis wydaje się bardzo łatwy! Dziękuję :) Marta : www.martaiblog.blogspot.com w wolnej chwili zapraszam!)

    OdpowiedzUsuń
  44. Postaram się skorzystać z przepisu, wygląda to świetnie!

    Nasz blog - ZAPRASZAMY!

    OdpowiedzUsuń
  45. Jak piszesz, że było o wiele lepsze, to chyba muszę zrobić :). Tym bardziej, że teraz siedzę w domu.

    soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. na pewno zrobię :) dzisiaj mam wolny czas, więc na pewno się za to zabiorę :)
    dobry pomysł, zwłaszcza, że wyjątkowo rzadko jestem w starbucksie
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. co ja moge dóżo napisać post jak zawsze znakomity

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  48. przepysznie wygląda, na pewno wykorzystam przepis! <3

    ✿pisanepasja.blogspot.com✿- kliik!

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetny przepis.
    Kiedyś spróbuję zrobić.
    Pozdrawiam.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Muszę spróbować! Wygląda pysznie i na pewno tak samo smakuje <3

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. O jeju, uwielbiam Cię! Jutro muszę zrobić ten syrop *o*
    czlowiek-zelazko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Super przepis ! Moze wypróbuję :) Obserwuję :)
    Może masz ochotę zaobserwować mojego bloga ? Pozdrawiam cieplutko :*
    daisy-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Ale narobiłaś mi ochoty, chociaż nie pijam kawy, ale tę muszę spróbować:)

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. ale fajny pomysl :) napewno bede musiala wyprobowac

    Zapraszam na moj blog. Jestem 14 letnia dziewczyna mieszkajaca w Irelandii
    =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  55. no nieźle, że trafiła na Twój blog piękny jest! <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  57. Jeszcze nie robiłam takiego syropu brzmi zachęcająco :') Cudowny design bloga i zdjęcia ♥


    http://fascinated-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Ale smakowicie wygląda! :) Yummy!

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny pomysł :) Może wypróbuję
    differentdiamond.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. mmm ale pyszności ♥_♥

    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie chodzę do Starbucks'a ale w McCafe chyba są podobne kawy.Cóż nie jestem miłośniczką tego napoju.
    http://avenuefranche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Myślę, że skorzystam z tego przepisu. Kocham kawę ze Starbucks więc mam nadzieję, że ta domowa chociaż przypomni troszkę tą ze starbucksa:)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  63. Wygląda zachęcająco :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Nigdy nie piłam tego napoju w Starbucksie, ale u Ciebie wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Świetny pomysł! Na pewno spróbuję go zrealizować ;)

    http://dziennik-zuuzu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Ale super! Aż chyba sama też taki zrobię :D
    mam taki sam kubek ze starbucksa ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Yummmmmm! :) może już nie dziś, ale jutro piję taką kawę. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń