3 gru 2014

Pierniczki

Pieczenie i ozdabianie pierniczków na stałe wpisało się w tradycję mojej rodziny. Nie wyobrażam sobie, aby na wigilijnym stole ich zabrakło. Robię je zawsze wcześniej, aby miały czas nieco zmięknąć. Pierwszą "serię" zrobiłam już na początku listopada. Oczywiście, jak się domyślacie, zniknęła w dwa dni. Kolejną serię upiekłam w ostatni dzień listopada. Ozdobione leżą w puszcze i czekają na święta :)
Jeśli jeszcze nie zdążyliście upiec pierniczków, to najwyższy czas! Wykrawanie wzorków z surowego ciasta i ozdabianie ciasteczek to największa frajda! Poniżej podam Wam przepis na pierniczki, które zawsze wychodzą. Robię je już przez kilka lat, w tym roku podałam ten przepis swoim koleżanką. Również im wyszły, także przepis sprawdzony na maksimum procent :)

Pierniczki
Składniki:
  • 1/4 szklanki miodu
  • 80g masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru lub trzcinowego
  • 1 jajko
  • 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1,5-2 łyżki przyprawy do piernika
W rondelku podgrzewamy miód i masło. Do miski wsypujemy mąkę, cukier, sodę, przyprawę do piernika, jajko i zalewamy to podgrzanym miodem z masłem. Wszystko wyrabiamy ręcznie, bądź mikserem. Wałkujemy i wykrawamy z ciasta kształty. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 10 minut (moje pierniczki piekły się 7 minut). Sprawdzamy co jakiś czas czy pierniczki przypadkiem się nam nie palą. Studzimy na kratce. Jeśli chcemy, aby pierniczki zmiękły to przechowujemy je w wilgotnym miejscu lub w puszcze z kawałkiem jabłka.
  

49 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy ich nie robiłam, ale w tym roku obiecałam sobie i wiem, że muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo super a ja właśnie szukałam przepisu na smaczne pierniczki!
    dziękuję bardzo, napewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pierniczki! :)
    Śliczne zdjęcia.

    http://soylena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kilku lat co roku robię je z ciocią :) zawsze wychodzą pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Co roku piekę pierniczki, ale za każdym razem inny przepis by nareszcie znaleźć te idealne :D
    I chyba w tym roku będą, haha <3
    Wyglądają przepysznie!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ślicznie wyglądają <3 Muszę spróbować :)

    http://julia-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dzisiaj robiłam pierniki! Przepyszne! <3 Twoje też ślicznie wyglądają i na pewno są bardzo dobre!

    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja pierniczki robię trochę inaczej, ale też robię co rok :))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale bym zjadła takich pierniczków! Może w tym roku uda mi się je zrobić na święta :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ale Mi się zachciało pierniczków! w weekend skorzystamy z przepisu!

    Pozdrawiamy!
    ♡ NASZ BLOG- KLIKNIJ ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba mamy ten sam przepis! :D haha
    U mnie pierniczki będą robione w przyszłym tygodniu bodajże XD
    Piękne zdjęcia <3
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają naprawdę pysznie, muszę koniecznie wypróbować ten przepis :)


    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie, muszę je koniecznie zrobić z moją mamą!
    http://maya-maay.blogspot.com/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają pysznie! Może też w tym roku zrobię :D
    http://ewelina-r.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mhm♥ Pyszne ! U mnie niestety nie ma takiej tradycji ;c Ale Święta muszą być słodkie przy takich łakociach !!
    Świetny blog ;p
    Zapraszam - sytuacjabez.blogspot.com
    Branoc♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają przepysznie, muszę zrobić! :))

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie piekłam pierniczków. Dzięki za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja od kilku lat piekę pierniczki i też mam swój sprawdzony przepis:)

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Co rok robię pierniczki, a w tym roku zrobię wg twojego przepisu :).

    Natty-and-natty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też co rok robią takie ciasteczka tylko, że z imbiru <3 bardzo ładne zdjęcia <3 muszą świetnie smakować :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Co rok robię również bardzo podobne ciasteczka.:)

    +monlly-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie jutro też będę piekła, a chciałam sprawdzony przepis. Dziękuję ♥ Wyglądają smakowicie :)

    dodatki-nastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny przepis :)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. U mnie też można pieczenie pierniczków zapisać do tradycji rodzinnej .Wyglądają smakowicie ,zdecydowanie muszę je zrobić !

    http://hellojulia-julia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale robisz wszystkim smaka! :D
    Wyglądają przepysznie i chętnie bym sobie takiego pierniczka zjadła. U mnie na święta pierników raczej nie ma, babcia robi tylko pyszne kruche ciasteczka (pojawiają się właśnie tylko na święta), ja bym w sumie takie mogła zrobić, ale nie mam do tego smykałki i nigdy też ich nie robiłam, wolę nie ryzykować, jeszcze kogoś otruję, haha. ;)


    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglądają przepysznie , narobiłaś mi smaka <3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny pomysł! Na pewno skorzystam z przepisu, w sobotę, ponieważ będę robić a mamą ciasteczka!
    Piękne zdjęcia! :)

    Nasz blog - ZAPRASZAM♥

    OdpowiedzUsuń
  28. ale slodziutki reniferek <3


    http://chilloutandawesome.blogspot.com/

    zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Już się nie mogę doczekać kiedy je zrobię i będę mogła je zjeść xd

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja niegdyu nie mogę znaleść idealnych pierniczków! Spróbuję zrobić takie jak ty :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja rok temu chyba pierwszy raz zrobiłam pierniczki, wyszły przepysznie!
    okaygeomi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierniczki wyglądają pysznie! Muszę spróbować je zrobić :)

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. super wyglądają! ja co roku robię pierniczki i wieszam na choince, to już taka tradycja :) ale co roku korzystam z innego przepisu haha
    http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę koniecznie wypróbować tego przepisu :)
    Świetny post, jak zawsze!

    pozdrawiam,
    http://pohika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Wyglądają przepysznie. Sama dzisiaj miałam w planach robić pierniczki, więc może skorzystam z twojego przepisu. Genialne masz foremki.
    Miłego weekendu!

    Pozdrawiam Karolina (grumpyy-blog)

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam pierniczki :)
    whitepulery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Mniam. Ale mi narobiłaś smaka na pierniczki =D
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. chetnie skorzystam z przepisu
    http://fashionstreetinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. W przyszłym tygodniu wezmę się za pierniczki! <3

    talliablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ślicznie wyglądają te pierniczki! Mmmm... aż sama chciałabym takie zjeść. :)

    Pozdrawiam, Piankaofstyle

    OdpowiedzUsuń
  41. Pycha!
    Ja co roku robię :)
    julaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Właśnie jem te pierniczki z tego przepisu, są przepyszne. Fakt, dodałam trochę więcej miodu i wyszły rewelacyjne. A tak po za tym to świetne zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    kalkosia

    OdpowiedzUsuń
  43. Twój przepis na pierniczki jest rewelacyjny. Dziś z przyjaciółką upiekłyśmy aż dwie tury pierniczków. Może było ich nawet sto i wyszły pyszne, tylko trochę proporcje pozmieniałysmy :)

    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń