25 lis 2013

Babeczki filiżanki

Przed nami kolejny tydzień pełny nauki, obowiązków i ważnych spraw. Ale na szczęście pojawił się już pierwszy śnieg, co z tego że już go nie ma i było go tyle co kot napłakał, ale wprowadził on już odpowiednią atmosferę :) Teraz śmiało mogę powiedzieć, że.. CORAZ BLIŻEJ ŚWIĘTA, CORAZ BLIŻEJ ŚWIĘTA... :)
Dzisiejszy post będzie na temat babeczek które wyglądem (nie) przypominają filiżanek kawy. Nie będę przedłużać, ale powiem, że naprawdę warto je zrobić bo w smaku są boskie!


Babeczki filiżanki
Składniki na babeczki (ok.8-9sztuk)
  • 75g masła
  • 70g cukru (ja dałam brązowy)
  • 2 jajka
  • 75g mąki
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego/cukru waniliowego
Krem:
  • 250g śmietany kremówki 30% lub 36%
  • 250g serka mascarpone
  • 3 łyżki cukru pudru 
Pozostałe:
  • lizaczki czekoladowe (roztopioną czekoladę wystarczy wylać ma patyczki i poczekać aż zastygnie)
  • kakao do oprószenia babeczek
  • precelki
  • biała czekolada do oblania precelków
Mąkę i proszek do pieczenia przesiać. Masło utrzeć na białą gęstą masę. Dodać cukier i jaja, dalej ucierać. Do masy dodać suche składniki, ekstrakt i mleko, zmiksować wszystko do wymieszania się wszystkich składników. Babeczki piec w temperaturze 190 stopni C przez 22 minuty (w zależności od piekarnika może być krócej lub dłużej). Gdy babeczki wystygną, roztopić białą czekoladę (nie dużo!) i wylać ją na precelki. Najlepiej wstawić do lodówki na 10 minut. Zrobić krem: Utrzeć śmietanę i mascarpone do otrzymania gęstej masy. Dodać cukier puder i zmiksować tylko do połączenia się cukru z kremem.Dać na chwilę do lodówki. Babeczki naciąć lekko po boku i włożyć precelki, tak aby babeczki przypominały filiżankę z 'uchwytem, uszkiem..'. Krem wyłożyć na babeczki za pomocą łyżki lub szprycy. Babeczki oprószyć kakao. Ewentualnie można ozdobić je lizaczkami czekoladowymi. Gotowe!









Jak Wam podoba się pomysł na babeczki?


blogi na dziś:
julalula.blogspot.com
noson-nooson.blogspot.com
kontynuuję..

31 komentarzy:

  1. Pomysłowy, świetny i jednocześnie oryginalny pomysł! :))


    *cristinesart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :*

    nikejla.blogspot.com <-------- nowa notka :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mimo wszystko wyglądają smakowicie♥
    Przepis z mioch wypieków?



    : www.ulko-latki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahh, u mnie śniegu w ogóle nie ma. Padał rano, ale od razu zniknął. Babeczki są przecudne! PRZYPOMINAJĄ filiżanki, wyglądają ślicznie, słodko, super *-* Trzeba by zrobić coś takiego ;)
    Buziaki, Ola :*
    http://little-wonderland-by-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. babeczki tematyczne :D wyglądają smacznie :)
    noemisoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Babeczki wyglądają apetycznie, a same zdjęcia mają w sobie niezwykły urok! :)

    http://siostryandrzejewskie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajne te babeczki ;) Wyglądają apetycznie ! :) Bardzo mi się podoba twój blog i miło mi się go czyta tak więc postanowiłam zaobserwować :) W wolnej chwili serdecznie zapraszam cię do mnie , będzie mi bardzo miło :)
    wikaaa-wika.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  8. te lizaczki to świetny pomysł! wow:D muszę takie zrobić!

    http://cheryose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie wyglądają :)

    http://kazdy-ma-jakiegos-bzika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. OMG, muszę takie zrobić *.*
    A ja nie miałam śniegu ;ccc

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda że mi mama nie pozwala tak kuchcić bo wyglądają przepysznie!

    zapraszam, nowy post - julalula.blogspot.com

    + jeśli masz ochotę to kliknij w baner sheinside

    OdpowiedzUsuń
  12. mhhhhh <3 zgłodniałam.. na weekend jak znalazł :)
    http://enjoy-pisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny pomysł, ten wąż na ostatnim zdjęciu przyciąga uwagę, przez co zdjęcie jest bardzo oryginalne. U mnie dzisiaj spadło tylko ok. 5 cm śniegu :( Ale za to było strasznie zimno, muszę już wyjąć kurtkę i kozaki na zimę. :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki super pomysł, a zdjęcia genialne <3
    Aż nabrałam ochoty na takie cudeńka :)
    http://borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku. Jak to pysznie wyglada i za penwe tez tak smakuje. Ah chyba sie skusze i w weekend takie upieke Az mi slinka cieknie. Ja tam juz bardzo chce snieg on mi tak przypomina ze niedluo swieta i az mi chce sie chodzic do szkoly z mysla ze za nie caly miesiac gwiazdka.
    Bardzo fajnia ta 'zabawa'.
    .
    www.mercyandlulu.blogspot.com <------ NOWA NOTKA ! zapraszam
    Komentujcie, obserwujcie. To powoduje usmiech na mojej twarzy a co raz rzadziej mozna go na mojej twarzy ujrzec

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietny pomysl! Wygladaja uroczo:>

    http://sweett-and-saltyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł! Na pewno skorzystam <3
      Zapraszam do mnie :)
      http:/junaa-blog.blogspot.com/

      Usuń
  17. Cudowny pomyśl i wykonanie! <3

    Zapraszam:
    valia-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczne są <3
    sweeeeet-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam te Twoje przepisy :D I jeszcze zdjęcia do nich :D

    palyna-paulina.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny przepis! Bardzo mi się spodobał ;)

    carlyyy-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post . Koffam Babeczki .
    Dzięki za przepis ! Miłego tygodnia
    http://pinklemonadeagata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. spóbuje zrobić te babeczki na święta, wyglądają słodko i pewnie też tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mmm wyglądają naprawdę pysznie ( i pewnie takie są) :>.Chetnie upiekę ,bo coś ostatnio wzięło mnie na pieczenie ^^ (pewnie to przez ten klimat świąteczny ,który powoli da się wyczuć).
    http://dont-benormal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. robiłam je wczoraj i są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  25. mmm <3 Świetne !

    Zapraszam : http://tacokochazmiany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń